vrijdag 16 april 2010

Review: Seaweed Pore-Cleansing Facial Exfoliator van The Body Shop


Dit is een review over een product dat ik al een hele tijd gebruik.

Ik zocht naar een scrub voor mijn gezicht wat ervoor zou zorgen dat mijn huid gladder werd en de onzuiverheden minder.
Deze werd mijn aangeraden door de verkoopster in The Body Shop.

De geur:

Ik kan de geur niet goed beschrijven. Hij ruikt fris, maar niet echt speciaal. De geur is echter niet storend, maar best lekker.

De ingrediënten:

De hoofdingrediënten zijn (natuurlijk) zeewier en de scrubbolletjes zijn jojoba microbeads.

Voor wie?

Deze scrub is voor mensen met een normale tot gemengde huid. Ikzelf heb een gemengde huid.

Het gebruik:

In het begin gebruikte ik deze scrub trouw twee keer per week zoals de verkoopster zei. Maar na een tijd had ik door dat dit toch wel wat teveel van het goede is!
Hij droogde mijn huid te fel uit, waardoor deze meer talg als tegenreactie ging produceren.
Ik maak mijn huid wat nat, masseer de scrub lichtjes op mijn huid en spoel dan af met veel water. Mijn huid voelt erna altijd enorm zacht aan!
Ik moet erna wel altijd een zeer goede dagcréme smeren, want mijn huid voelt dan heel erg trekkerig en droog aan.
Ik kreeg een staal mee van de dagcréme van hetzelfde merk als de scrub. Veel spectaculair doet dit echter niet.
Ik heb de dagcréme van Biotherm en die werkt er veel beter na! Mijn huid voelt dan echt gevoed en héél zacht! Echt een babyvelleke ;)

De prijs:

Ik heb deze scrub al een tijdje, dus ben er niet zeker van, maar ik dacht dat ik ongeveer 8 euro  voor 75 ml betaalde in The Body Shop!

Conclusie:

Het is een goede scrub, maar hij droogt mijn huid iets te fel uit! Ik gebruik deze tube nog op, maar ga hem dan niet opnieuw kopen. De Garnier Pure vind ik dan veel beter, er zit meer in de tube en is maar de helft zo duur!

1 opmerking:

  1. Ik heb ook een gemengde huid en gebruik altijd scrubs voor de normale/droge huid, dat zijn de enige die heen sebum tegenreactie uitlokken en toch goed diep reinigen. Het zou erg zijn voor je geld als bodyshop beter was dan Biotherm :p

    BeantwoordenVerwijderen