maandag 12 juli 2010

Nivea Sun Protect and Bronze

Via een vriendin leerde ik deze zonnecreme kennen.
Zij had hem gekocht en ze vertelde me dat je er sneller zou door bruinen, maar toch beschermd bent tegen de zon!
Dit klinkt natuurlijk allemaal geweldig, dus ging ik de dag erna deze ook kopen!

Nu moeten jullie van me weten dat ik een bleekscheet ben, type melkfles. Het enige kleurtje dat mijn huid krijgt is rood, om daarna weer wit te worden.
Heel erg vervelend natuurlijk, vandaar dat ik alle kansen om beter te bruinen met beide handen grijp!

De zonnecreme is er in 4 verschillende factors, nl. 10, 20, 30 en 50.
Omdat mijn huid zo wit is kocht ik factor 50.

Volgens Nivea:
In Sun Protect and Bronze zit er een actief ingrediënt uit zoethoutwortels die de natuurlijke productie van melanine stimuleert. Hierdoor zouden we dus sneller bruinen.
Het product is ook 0% zelfbruinend.




De fles:
Het eerste wat me opviel toen ik deze fles in mijn handen nam, was de vorm. De fles is een beetje golvend, waardoor ze lekker in je hand ligt.
Ook is de fles echt perfect van formaat. Hij pastte perfect in mijn niet zo grote handtas! Andere flessen (met spraykop) zijn meestal klein, maar erg dik, en dan passen ze nergens in. Niet zo bij deze dus!

De geur:
Deze zonnecreme heeft niet de typische zonneproductengeur. Hij ruikt lekker fris, en tja... anders! Heel moeilijk te beschrijven. Ik ben in ieder geval wel fan van de geur! Toen ik me ermee insmeerde leek het net alsof ik parfum op had.

De smeerbaarheid:
Hier zit het grote probleem! Ik had een eeuwigheid nodig voor de creme helemaal uitgesmeerd was. Hij is redelijk dik (dit komt misschien omdat het factor 50 is?), en smeert enorm slecht! Ik zag echt wit ipv mijn normale huidskleur. Factor 50 laat meestal wel een iets fellere witte waas achter, maar met alle andere producten die ik al heb gebruikt had ik nooit echt dit probleem.

Ik zou hem ook niet gebruiken op het gezicht omdat hij zo dik is. Ik voel de pukkels al gewoon opkomen simpelweg door naar de creme te kijken!
Een gezichtsvriendelijke variant is wel aan te raden dus!

Deze creme + strand = GEEN goed idee! Dan ben je echt een zandmannetje. Maar dat hebben de meeste zonnecremes/sprays wel denk ik.





Uitgesmeerd

Maakt hij zijn belofte waar?
Ja en nee.
Ik werd beschermd tegen de zon. Ik had hem gebruikt om naar de Efteling te gaan op een bloedhete dag. Meestal ben ik wel wat verbrand na een dag pretparken, maar nu helemaal niets, ondanks het vele aanschuiven en dergelijke in de zon!
MAAR, en ja er is een maar, ik werd er ook niet sneller bruin van.

Conclusie:
Het is een goede zonnecreme, maar daar stopt het ook.
Ik verbrand niet, maar bruin zeker ook niet sneller!

+ De geur
+ Het formaat van fles
+ De prijs

- De smeerbaarheid
- Niet sneller bruin
- Niet echt geschikt voor op het gezicht (maar dit is niet echt een negatief punt, aangezien de meeste zonneproducten van dit soort er niet voor geschikt zijn. Dan moet je al eentje bij de apotheker halen.)

De Nivea Sun Protect and Bronze is te koop bij elke drogist. Ik betaalde er rond de 15 euro voor!

1 opmerking:

  1. Ik heb die met factor 20 en die is ook al moeilijk smeerbaar :-).

    BeantwoordenVerwijderen