maandag 14 juni 2010

DeoDry van The Body Shop

Toen ik overlaatst in Nederland was zag ik de nieuwste deo's van TBS in de etalage liggen.
Ze zagen er leuk uit, maar op dat moment had ik geen tijd om even langs te gaan om eentje te kopen, dus ik had er niet meer aan gedacht.
Tot ik bij ons in Belgiƫ een TBS binnenstapte enkele weken later.
Toen waren ze deze aan het testen, en natuurlijk moest ik ook eens ruiken he!

Je hebt deze deo in drie geuren.
Ik kocht de blauwe omdat ik deze het beste vond ruiken.



Wat?

De nieuwe deo roll on of sticks (er is geen spray) zijn zonder aluminium! Dit is heel goed want het is geweten dat je van aluminium een verhoogd risico op borstkanker kan krijgen. Wanneer ik andere deo kocht was dit ook altijd het eerste waar ik naar keek, maar er zijn maar heel weinig sprays en dergelijke zonder aluminium!

TBS heeft een deo ontwikkeld met vulcanische minerales en essentiƫle olie. De aloe vera komt uit Guatemala en de alcohol van Ecuador.

De geur:

Ik vind de geur (van alle drie) eigenlijk totaal niets vrouwelijks hebben!
Ik kocht toch eentje omdat ik zo benieuwd was naar de werking, maar voor de goede vrouwelijke geur moet je het absoluut niet doen.
De blauwe die ik heb ruikt een beetje naar een mix van aqua en een vleugje zonnecreme.

De bijsluiter:

"Gaat witte strepen tegen. Huidvriendelijk. Bevat geen parabenen. Niet gebruiken op beschadigde huid. 24 hour protection."

Van witte strepen heb ik helemaal geen last. Maar dat heb ik ook nog nooit gehad met een roller! Dit is bij mijn weten iets waar je last van kan hebben bij sprays.

Ik gebruikte hem vlak na het scheren, en goh, dat was niet het beste idee dat ik ooit heb gehad! Het prikte verschrikkelijk! Tip voor als je hem koopt: Niet vlak na het scheren aanbrengen ;)

De 24 hour protection is echt zever. Ofja, bij mij werkt hij toch bijlange zo lang niet! Ik doe hem 's ochtends na het douchen op, en in de namiddag merk ik dat hij uitgewerkt is.


De prijs en het formaat:

Ik betaalde voor 50 ml 5 euro.
Opmerkelijk is ook dat je bijvullingen hebt!
Je kan dan je verpakking houden, en de bijvulling er gewoon bijdoen.
Goed voor het milieu en dat is toch altijd mooi!

De deo is ook verkrijgbaar in stick, en kost dan evenveel!


+ Gaat lang mee
+ Geen aluminium
+ Niet getest op dieren

- De geur
- Niet beter dan een andere deo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten